WARNING! Some of the English application (also the grammar) might be wrong as I'm not good enough in English.

Pages

From Me

Did you perform your solah before read the entries on my blog?

The Prophet Muhammad (peace be upon him) said: "A servant of God will remain standing on the Day of Judgment until he is questioned about his (time on earth) and how he used it; about his knowledge and how he utilized it; about his wealth and from where he acquired it and in what (activities) he spent it; and about his body and how he used it." - Al-Tirmidhi, Hadith 148

Wednesday 30 November 2011

Lauk Yang Simple untuk Semua !

Annyeong Haseyo ...

Ape kabo belake seme ?  Aku baik jah . Cuma dah terketaq dah tahan lapaq nie . Adoiya ~ Ha ! ni aku nak habaq mai nie . Hari ni aku masak untuk lunch . Kenapa tak percaya ? Percayalah . Percayalah . Percayalah .

Oke ! Back to business ,

Memandangkan ibuku terchenta tak larak nak masak , jadi aku sukarela lah turun padang ^^  Korang nak tahu aku masak apa ? Ha ! Aku pun tataw ape nak bagi nama apa lauk tu sebab aku main masak aje . Ni aku nak bagi tahu resepi dia . 

Firstly , potong daging nipis2 . Cepat masak meyh . Sudah potong daging tu korang basuh lah cuci2 daging tu . Then , korang gaulkan dengan sos chili thai , sos tomato , sos tiram n sos lada hitam . Korang panaskan kuali dan letak sedikit minyak . After that , masukkan daging tu bersama baki sos yang sudah digaulkan ke daging tu . Bila daging tu dah dekat nak masak , korang letaklah brokoli , carrot n daun sup ^^ last but not least , tunggu je lauk tu masak

simple bukan ? aku just bagi tau meyh . Ni la aku panggil lauk orang malas . tak yah nak guna garam2 ke ape ke . tak yah nak masak sayur pulak sebab dah ade sayur . hahaha . kalau korang malas , korang boleh ar cuba lauk nie .. hehehe

Nota dari Arkitek Comel :-

Semua penat weyh . Tak sempat nak pikiaq lauk best2 . Makan cam gini pun dah cukup ? >_<

No comments: