WARNING! Some of the English application (also the grammar) might be wrong as I'm not good enough in English.

Pages

From Me

Did you perform your solah before read the entries on my blog?

The Prophet Muhammad (peace be upon him) said: "A servant of God will remain standing on the Day of Judgment until he is questioned about his (time on earth) and how he used it; about his knowledge and how he utilized it; about his wealth and from where he acquired it and in what (activities) he spent it; and about his body and how he used it." - Al-Tirmidhi, Hadith 148

Sunday 27 November 2011

Abang Long Terbaikkkkkk !

Annyeong Haseyo . Makan nasi kuah sayur =p


Abang long ? Sape tuh ? Along ke ? Hello ~ Along is not allowed here ;p Tak de lah . Abang long atau nama sebenarnya Mohd Syukri Shuhaimi atau lebih dikenali sebagai Mat John tu adalah abang kandung aku . Adik beradik seibu sebapa dengan aku :D


Before that , aku nak cerita sikit pasal nama mat john ni :) cerita ni agak membuat aku jeles sikit dengan abang aku nie . Nama ni ada since abang aku bersekolah di MRSM Kuala Terengganu . Sebab ? Hurm . Sebab nyer dia tinggi plus kulit muka putih kemerahan-merahan cam mat saleh gitu sekarang dah gelap sikit Ape nyer aku tak jeles . Aku ni gelap . Hitam legam ^^ eh , x de la sampai legam . Jeles meyh . Thats why , orang panggil dia Mat John . John tu kan nama omputeh =p


Back to the business ,


Why abang long terbaikkkkkkkkk ? Ha ! Tadi kan dia amik aku sebab aku ta nak pergi Kota Bharu. Then , sebelum pergi rumah dia kami singgah kat pasar lambak sat . Then , he was ask me :-

Abang Long : Kakak nak apa ?

Aku : Tak tahu


Then , kami pun jalan2 lagi ^^ Tak lama lepas tu :-

Abang Long : Kakak nak beli apa ? Nak apa-apa cakap lah

Aku : tak tahulah nak beli apa .


Setelah , hampir habis satu pasar di'round' satu benda pun tak beli lagi , abang Longku menyoal kembali .

Abang Long : Kakak cakap je nak apa , abang bayar . Cakap je nak apa2 pun .

Aku : Okeh #sambilmatablig2 . Tapi still tak tahu nak beli apa


Lepas abang Long beli durian rambutan and jering rebus , kami berjalan untuk kembali ke kereta . Sedang aku mengikut jejak abang Long tiba2 abang Long berpaling . Errrrrrkkkkkkkkkkkkkkkkkkk BOM ! aku brek serta merta . Ceit ! Gimik terlebih sudah . Dia berkata :-

Abang Long : Pergi lah beli apa-apa yang nak beli . Abang tak tahu nak belikan apa untuk kakak .

Aku : Tak pe lah . Jom kita balik . Tak de apa yang nak beli . Tak rasa nak semua ni ^^


Hehehe . Baik kan aku as a adik . Tak ambil kesempatan pun nak paw abang aku . Mesti korang tengah bling3 . Tak pun ada yang cakap

Aiseyman . Kenapa kau tak nak ? Rezeki tu beb .

 Erk ? Ada ? Ada ? Ada aku kisah ke ? Hahaha . Sebenarnya , memang tak de benda yang berkenan di hati padahal banyak benda yang ada . Mood shopping aku kebetulan tak ada . Memang selamat duit abang Long aku .

Nota dari arkitek comel :-
Sekali sekala tak salah kalau buang sikap mata duitan tu sekejap . Tak de yang salahnya >_<




No comments: