WARNING! Some of the English application (also the grammar) might be wrong as I'm not good enough in English.

Pages

From Me

Did you perform your solah before read the entries on my blog?

The Prophet Muhammad (peace be upon him) said: "A servant of God will remain standing on the Day of Judgment until he is questioned about his (time on earth) and how he used it; about his knowledge and how he utilized it; about his wealth and from where he acquired it and in what (activities) he spent it; and about his body and how he used it." - Al-Tirmidhi, Hadith 148

Saturday 12 November 2011

Segan Meh !

I dont know what to update , what to say , what to story ! OMG , it's so rude of me ~ I should give regard first -.- how come I be an amnesia girl ? haiyya ^^

Assalamualaikum and good evening readers ,

Huh ! entah berapa kerat je yang bace entry nie , entah2 tak de orang . suke hati je aku guna perkataan 'readers' tu kan ? 

oh yeah ! I have an idea , i want to story about kenduri Abang Aiman tadi . Abang Aiman tu saudara aku ^^ dah kawin pun dia . Isteri dia comel sangat ~ Tak macam aku langsung sebab aku lagi comel #ayatmintapenampor . hak*evil laugh* . 

Aku pergi naik motor yang menjadi kesayangan aku hanya sebab plat dia tu tarikh birthday aku . kalau tak memang aku tak sayang dah motor tu *dasar tak terima syukur* .. Kakak aku pulak bonceng mak aku naik motor putih dia .

Back to the business ,

Tahu je lah kan aku nie suke bebenor pakai shawl yang berbelit2 macam nak tercabut leher nie . Plus , aku baru je dapat shawl yang aku tempah ~ Ala , macam Heliza Helmi jual tu . 

Dengan penuh confident nyer aku pakai macam mak cik arab cuma comel aku sikit aje dari makcik arab .. *perasaan lagi* . 

Then , pakai pulak dengan wedges . Aku dah lah tinggi , pakai pulak wedges , memang tenggelam terus kakak aku . Nasib baik dia tak renek cam officemates dia yang lain. 

Sampai kat sana ada lah seorang budak yang agak comel tapi tak mampu mengalahkan kecomelan aku *perasan again* , actually budak tu memang comel pun . 

Dari mula2 aku sampai sampailah aku habis makan , dia tengok je aku . Naik segan meh ! Kakak aku pun cakap "tu la pakai lagi pelik2.." 

Dengan tersipu2 aku berkerut dahi . Tanpa dapat ditahan2 aku pun meluahkan rasa jakun aku , " segan la nak makan macam mane nie ?" Kakak aku pun buat dunno . Tanpa berfikir panjang aku makan dengan penuh keayuan *control je lebih* .

Sudah makan n basuh tangan aku ambil air , tetiba cikgu aku merangkap mak kawan aku yang aku dah anggap macam mak sendiri dah , menyapa aku , dia tilik tudung aku 

and she said :

" cantiknya ***** pakai tudung . pandai awak belit2 . ingatkan awak pakai purdah tadi "
(i don't want to tell my manja name that my teacher call me . malu meyh . thats y banyak star yang aku buat kat situ)

 aku tersenyum lalu berkata " eh , tak de la . biasa2 je." 

padahal dalam hati berbunga2 pokok2 kat taman hati aku .. honestly , aku segan meh , orang puji kat public macam tu . Nanti tak pasal2 mak saudara sabit aku datang dia amik aku . Dah la time datang umah aku dah berapa kali dia ajak aku ikut dia .. so scary O_O

Dah minum ape semua aku , kakak n mak aku pergi masuk umah sedara aku tu . mulanya rasa cam bersalah sikit sebab sedara aku suh aku datang tolong dia , tapi batang hidung aku pun tak nampak . Bila aku nampak sepupu aku yang satu tu bersenang2 atas sofa terus rasa bersalah tu hilang . 

aiseyman , aku perempuan memang jauh ar lau nak buat kerja angkut mengangkut nie jauh sekali , dia tu lelaki ape kelas duduk goyang kaki jer . masa tu aku rasa ada baiknya jugak aku tak gi awal2 .. so jahat kan ? 

Nota Dari Arkitek Comel :-
Sometimes , our style determine our characters ..

>_< xoxo >_<


2 comments:

IFA Athirah said...

aha.style tudung cmne tu?nk tgk!xde gmbr ke?

Syaf Ismail said...

@IFA Athirah :

orang tak amik gmbar la ^^