WARNING! Some of the English application (also the grammar) might be wrong as I'm not good enough in English.

Pages

From Me

Did you perform your solah before read the entries on my blog?

The Prophet Muhammad (peace be upon him) said: "A servant of God will remain standing on the Day of Judgment until he is questioned about his (time on earth) and how he used it; about his knowledge and how he utilized it; about his wealth and from where he acquired it and in what (activities) he spent it; and about his body and how he used it." - Al-Tirmidhi, Hadith 148

Sunday 13 November 2011

My Dream as a Blogger

Good morning readers,



As a blogger mesti korang ade impian dan angan sendiri kan ? Kadang2 korang tersangatlah sangat impian korang akan menjadi kenyataan kan ? Aku sendiri pun ada impian sendiri as a blogger . Sementelah aku nie memang kuat berangan , aku berangan agar impian aku ini akan menjadi kenyataan . But the question is .. Mmapukah aku ? Jom tengok ape impian aku ^^ :-

As a Blogger I want and hope :-

1. Berjaya dalam dunia blog ..


- I'm sure most of the blogger want be successful blogger ^^ memang la ade segelintir yang berblog sekadar suka dan sekadar berkongsi pengalaman hidup but it just a few of us right ? Memang sejak aku tutup blog lame aku tekad pada masa akan datang aku akan buat blog baru dan pastikan aku jadi blogger yang berjaya. Aku nak sangat tunjuk kejayaan aku dekat someone yang menyebabkan aku tutup blog lame . Aku tak kisah if aku tak famous sebab aku tak perlukan ke'famous'an tapi perlukan kejayaan.

2. Mendapat earning yang banyak ..

- Tipulah aku kalau selama ini aku tak jeles tengok blogger2 lain dapat earning yang banyak :) Kadang2 aku memberontak sendiri depan lappy , kadang2 aku senyum sambil berkata 'untuknya dia..' . Kadang2 aku merintih 'aku pun nak jugak earning. aku nak buktikan kat abang **** yang aku juga boleh mendapatkan earning daripada berblogging .' Masa tu aku rasa aku perlu memdapatkan earning agar aku tidak dipandang hina kerana aku seorang blogger.

3. Mau entry di'comment' oleh Blogger Berjaya

- Aku tak kisah x di'follow' oleh blogger2 yang berjaya janji aku dapat satu comment from them pun dah cukup. Aku tak mintak lebih ^^ Aku teramatlah ingin entryku di'comment' oleh blogger yang aku rasa sangatlah berjaya . Dialah blogger idola aku . Who's he or she ? He's Ben Ashaari . Also Kyerull Fresco Why must Ben Ashaari not Ujang ? Dah aku minat giler cara penulisan Ben Ashaari takkan aku nak jadikan Ujang sebgai idola kan ? Tak de la ^^ 1st time aku baca entry Ben Ashaari & Kyerull Fresco, aku dah ter'fall in love' dengan cara penulisan beliaus *should add S b'coz more then one an?* . And one more things , aku tabik spring kat Kyerull Fresco sebab dah berjuang mempertahankan blogger time seorang retiss menghina bloggers ^^Tu la sebabnya aku harap mereka terjah blog aku n tinggalkan comment . Kalau beliaus nak kutuk pun aku memang tak kisah sebab aku tahu aku baru lagi dalam dunia blogger nie . I need to belajar dari otai .

p/s : aku rasa agak kuciwa sebab x leh nak add kedua-dua blogger nih untuk fb baru aku . Fb lama aku bukan nyer apa . Aku tak berapa buka kerana sebab2 tertentu . adoi !Abang Ben Ashaari dah full dah , Kyerull Fresco pulak x approve . Argh ! aku terlalu mengharap :'(  Ape2 kan ku tinggalkan link fb aku . Hehehe . http://www.facebook.com/sleepingdaydreamer n ni twitter , http://twitter.com/#!/sya_clumsy . ceit ! melampau . tapi tu angan yang tak mungkin jadi kenyataan meyh =p

4. Nak blog yang daif nie ade dekat blog blogger lain

- Yeah ! itu memang anganku . Bukan niatku untuk menjadikan blog aku famous tapi aku nak rasa dihargai . Aku tahu anganku terlalu tinggi dan mungkin sukar untuk dicapai . Tapi apekan daya , aku tidak boleh untuk berhenti berharap. If ade blogger yang tampal nama blog aku kat entry dia pun dah cukup bangga bagi aku . Aku akan appreciate sangat2.


Adakah aku terlalu memasang angan yang tinggi ? Adakah aku mungkin terjatuh sebab impianku yang terlalu tinggi ? Bagi tahu aku jika aku terlalu menaruh harapan yang tidak mungkin aku akan capai . Bagi tahu aku jika aku hanya angan2 mat jenin . Bagi tahu aku jika aku tak mampu memiliki semua ini . Agar aku tidak lagi berharap.

Nota Dari Arkitek Comel :-
Beta hanya manusia biasa . Yang sentiasa memasang impian dan angan . Biarkan beta melayan angan beta sebelun dikejutkan dengan kenyataan hidup sebenar =,="


No comments: