WARNING! Some of the English application (also the grammar) might be wrong as I'm not good enough in English.

Pages

From Me

Did you perform your solah before read the entries on my blog?

The Prophet Muhammad (peace be upon him) said: "A servant of God will remain standing on the Day of Judgment until he is questioned about his (time on earth) and how he used it; about his knowledge and how he utilized it; about his wealth and from where he acquired it and in what (activities) he spent it; and about his body and how he used it." - Al-Tirmidhi, Hadith 148

Sunday 20 November 2011

Sotong ? Alahai ~

Annyeong Haseyo ,

Li hao ma ? Aku tak sihat . aku demam . x de selera nak makan . kalau makan sejemput cuma tu pun akan vommite balik . haiya ~ 

Lama gilak kan aku tak update blog ? bukan apa , sebenarnya aku gi kelantan . Kebetulan abang Faisal ade kursus, dia minta tolong aku pergi sana temankan wife dia. Wife dia kebetulan tak sihat . So , aku tolong settle kan ape yang tak settle lagi kat umah tu . 

Alah . Aku ni perasaan lebih je . Actually , aku just basuh baju, jemur baju & basuh pinggan . Aku pergi hari Jumaat and sepatutnya aku balik pada 26 hb nanti . Tapi disebabkan niece aku pun demam sekali and aku pada demam jugak , thats why kami balik Terengganu. Macam mana aku boleh demam ? Ni ha sebab dia :-

tengok benda ni pun dah nak muntah meyh 

Back to the business ,

Pagi Sabtu tu aku & family abang aku pergi kat TEMAN ( Terminal Agribisnes Negara ) atau asalnya Terminal Makanan Negara . Kelantanese must know it right ? Punya lah murah sayur-mayur kat sana . You know what ? Of course you don't know because i didn't tell you yet . Kakak ipar aku tersayang beli mentimun just RM 1 for 6 batang . Dah la besar2 mentimun tu . Then , abang aku beli sotong . Sotong pun boleh tahan murahnya . I though if kami bawak our mum mesti habis satu TEMAN dia borong .

Time tu aku dah nak cakap kat abang aku yang aku tak leh makan sotong . Memandangkan beliau ada gak beli ayam , so aku batalkan niat aku . Nanti kalau orang masak sotong tu pandai2 la aku masak ayam tu . Bukan tak de tangan pun kan ?

Balik tu , abang aku yang masak singgang sotong . Bila nampak sotong tu terliur la pulak .


Ni ha dia singgang sotong . Aku pun makan la cam biasa kan . Malam tu kakak ipar aku ajak masak sama2 . Aku memang happy lah sebab aku suka masak2 nie . Then , time aku keluarkan sotong kakak ipar aku tetiba pening . Aku pun suruh la dia masuk dalam rumah . Biar aku je yang masak . Lagipun buat nasi goreng dengan goreng ayam kentucky plus sotong goreng celup tepung aje . Aku time tu memang dah pening lalat dah . Bila bau sotong terus je pening gajah . 

Aku pun wat dunno je even kepala aku rasa berat giler . Aku masak nasi goreng . Bila dah settle yang tu , aku goreng pulak sotong celup tepuk . Sedang aku goreng sotong , tiba2 perut aku sebu . Tekak aku rasa cam loya semacam je . Aku terus gi toilet n muntah .

Then , aku masak lagi cam biasa . Belum sempat masak sotong tu , sekali lagi aku muntah . Mak ai . Memang dah tak boleh tahan . Settle je goreng sotong aku terus goreng ayam . Goreng cam biasa . Dah settle semua tu . Aku berbaring depan TV . Abang aku tengok aku cam teruk sangat terus dia hidang makanan . Dia prepare gak untuk aku tapi aku dah tak larat . Sotong punye pasal . Teruk sangat aku muntah sampaikan demam .
Nota dari Arkitek Comel :-
Lepas nie beta akan beware untuk makan sotong . Tak nak pisang berbuah dua kali . Ouh ya ! Malam beta muntah teruk yang sampai 5 kali muntah , beta dapat baju ANGRY BIRD RIO .  

2 comments:

monologmalamhari said...

hehehe psl sotong rupanya .
alahai ad jga yang jenis alah cmnie ye .
erk kira alah la kan ..

Syaf Ismail said...

@fierul

nak wat camne ... dah nasib badan .. huhuhu